علامه‌مصباح؛ قوی‌ترین چهره در مبارزه با فتنه‌گران و هاشمی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
حجت الاسلام نبویان در گفتگو با رجانیوز:
رهبرانقلاب‎راي‏به‌اصلح را واجب‌شرعی مي‌دانند/علامه‌مصباح؛ قوی‌ترین چهره در مبارزه با فتنه‌گران و هاشمی/مشایی و هاشمي؛ دولبه یک‎قیچی/اصولگرایان حول«اصلح» ائتلاف کنند

 رجانیوز - گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در جمع اقشار مختلف مردم، موضوعات مشخص، صریح و مبسوطی را پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آتی و ویژگی‌هایی که یک رئیس‌جمهورِ تراز جمهوری اسلامی ایران باشد داشته باشد، مطرح کردند؛ موضوعاتی که با تحلیل‌های مختلفی از سوی رسانه‌های گوناگون روبرو شد.

به گزارش رجانیوز، برای بررسی ابعاد سخنان رهبر انقلاب، به سراغ حجت‌الاسلام محمود نبویان، از اساتید حوزه و دانشگاه رفتیم و با وی درباره ویژگی‌های مدنظر رهبری برای یک رئیس‌جمهور کارآمد، انقلابی و اسلامی صجبت کردیم که متن کامل این گفتگو در ادامه می‌آید:

به نظر جنابعالی آیا دوگانه هاشمی – مشایی درست است یا نه؟ چرا؟

ما اگر دو نکته را در نظر بگیریم، می بینیم که بین آقای هاشمی و مشایی اتحادی برقرار است. یکی در بحث های ایجابی و دیگری در بحثهای سلبی شان.

 در بحث سلبی این است که هر دو در ایستادن جلوی نظام و رهبری و ضربه به نظام مشترک اند. یعنی هم گفتمان هاشمی و هم مشایی با نظام و مصالح مردم و فرامین مقام معظم رهبری جور در نمی آید. در واقع می توان گفت اینها دولبه یک قیچی هستند که پایه ها و ریشه های انقلاب را قیچی می کنند.

اما در جهت ایجابی شان باید گفت که آقای هاشمی متعلق به کارگزاران و پدر معنوی آنهاست. سخنگوی حزب کارگزاران هم تاکید دارد که ما لیبرالیسم را قبول داریم. در لیبرالیسم تساهل و تسامح است، تعدد قرائت ها هست، پلورالیزم هم هست. شما می بینید همه اینها در اندیشه های آقای مشایی هم هست.یعنی گفتمانی که آقای هاشمی به لحاظ ایجابی قبول دارد و هیچگاه هم آن را طرد نکرده؛ آقای مشایی هم با لوازمش قبول دارد. لذا دوگانه ای وجود ندارد. اصلا آقای مشایی تداوم همان گفتمان اصلاحات است که در برابر گفتمان اصیل اسلام و انقلاب قرار دارد. من معتقدم اینها درنهایت به یک نقطه، یعنی انکار اصول انقلاب می رسند.

اگر آقای هاشمی متاسفانه با وجود مسائلی مثل خانواده اش و نقشش در فتنه 88 که وزیر اطلاعات هم بر آن تاکید کرده تایید شود و مشایی تایید نشود، رای دهنده های آقای مشایی می روند به چه کسی رای می دهند؟ اکثرا می روند به هاشمی رای میدهند. نمی روند به افراد ولایی مثل جلیلی و لنکرانی رای بدهند. اکثر کسانی که آقای مشایی و افکارش را می شناسند می روند به هاشمی رای می دهند. لذا تقابل بین هاشمی و مشایی گزاره درستی نیست. بلکه یکی ادامه دیگری است. البته به نظرم خطر آقای مشایی از خطر هاشمی و فتنه گران کمتر است.

علت حمایت صریح علامه مصباح از دکتر لنکرانی و تاکید بر اصلح بودن ایشان را چه می دانید؟

ببینید من حدود 17 سال یعنی از سال 75 خدمت آیت الله مصباح هستم و روحیاتشان را می دانم. آنچه که برای ایشان اصل است دنیا و منافع  و پست سیاسی نیست. یادم است زمانی که ما دوستانمان را جمع می کردیم برای تبلیغ احمدی نژاد؛ بعد از رای آوردن احمدی نژاد ایشان ما را جمع کرد و فرمود: همه تان بیایید کنار، ما یک وظیفه ای داشتیم انجام دادیم. الان کسی حق ندارد برود دنبال پست و اینها. این یعنی انچه برایشان مهم است تکلیف و وظیفه است.

برهمین اساس ایشان بین خودشان و خدای متعال تشخیص داده اند که آقای لنکرانی اصلح است. همین چند روز پیش خدمت ایشان بودیم و ایشان تصریح کردند که چون آقای لنکرانی دغدغه دینی دارد- نه اینکه  فقط حرف دینی می زند- متدین است و مرید و مقلد مقام معظم رهبری است. این دوتا  برای حاج آقا اصل است. از این طرف هم دوندگی زیاد برای خدمت صادقانه به مردم، نه برای منافع خودش.

خب آقای لنکرانی این ویژگی ها را دارد. ایشان با این طراز علمی پزشکی حتما باید یک مطب خصوصی می داشت که پول در بیاورد ولی ندارد. خب این نشانه ای است بر اینکه ایشان واقعا دنبال خدمت است و دنبال منافع خودش نیست.

این چندویژگی در آقای لنکرانی باعث شده که علامه مصباح به طور جدی از ایشان دفاع کند. آیت الله مصباح هم در یک ماه  و دوماه به این نظر نرسیدند. ایشان فرمودند من هفت سال است که ایشان را زیر نظر دارم.

آقای لنکرانی بحمدالله تیم قوی ای را پشت سر خود دارد. یعنی وزرایی که در دولت نهم بسیار قوی بودند- دولتی که رهبر انقلاب آن را دولتی می داند که قطار انقلاب را به ریل خودش بازگردانده و خدمات بزرگی کرده- ایشان را اصلح دانسته و با افتخار از ایشان حمایت می کنند. دکتر سلیمانی، دکتر میرکاظمی، آقای فتاح. از این طرف آقای دکتر داوودی معاون اول رییس جمهور در دولت نهم هم که در اقتصاد مطرح هستند.

دوم اینکه ایشان برنامه قوی دارد. یعنی چندین ماه است که دوستان نشسته اند و برنامه نوشته اند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رییس جمهوری که برنامه دارد قابل اعتماد است. از آن طرف دکتر لنکرانی مقبولیت بسیار خوبی هم در جامعه بدست آورده اند و اینها برای ما ارزش است. یعنی داشتن برنامه خوب، تیم خوب داشتن و بین دوستان ولایی جایگاه خوبی داشتن؛ همه اینها می تواند دلایلی مبنی بر اصلح بودن آقای لنکرانی باشد و من ندیدم بین اصولگرایان کسی این ویژگی ها را داشته باشد.

تحلیلتان از ورود آقای هاشمی به انتخابات چیست؟

اصلا آقای هاشمی آمده که در دل اصولگرایان واهمه بیندازد. همه هم الان دستپاچه شده اند که نکند ایشان رای بیاورد. به نظر من ایشان رای ندارد. مردم ما اینقدر فهیم و بصیر هستند که به ایشان رای نمی دهند. خودشان بیایند بگویند زمان ایشان تورم چند درصد بوده؟ در طول انقلاب در هیچ زمانی تورم به این بالایی نداشتیم.

از آن طرف در زمان ایشان وادادگی ای که وجود داشت باعث شد اصلاحات بوجود بیاید. اصلاحات و اندیشه هایی که کاملا در مقابل دین ایستاده بود و می گفت ما به زندگی مردم کاری نداریم و آمده ایم توسعه سیاسی را پیاده کنیم. مردم اینها را می دانند و خانواده آقای هاشمی را می شناسند. لذا بعید است که به چنین شخصی رای دهند.

شما چقدر اتحاد اصولگرایان در برابر هاشمی را لازم می دانید؟

مقام معظم رهبری هم در چندین سخنرانی اخیر خود که راجع به انتخابات صحبت هایی داشتند، فرمودند که به "اصلح" رای بدهید. نکته بعد اینکه ما می گوییم برفرض هم اگر ائتلاف ضرورت دارد، بیاییم روی اصلح ائتلاف کنیم و از اصلح کوتاه نیاییم. رهبر انقلاب فرموده اند رای به اصلح واجب شرعی است. خب ما هم بیاییم روی اصلح ائتلاف کنیم.

من می گویم اگر اصولگرایان دغدغه رای آوردن هاشمی را دارند، برویم دنبال کسی که قوی ترین چهره  در مبارزه با اندیشه های اصلاحات و فتنه گران و آقای هاشمی است. قوی ترین چهره ای که علیه اندیشه فاسد اصلاحات و اندیشه فاسد آقای هاشمی ایستاد آیت الله مصباح است، قوی ترین چهره ای که جلوی اندیشه انحراف ایستاد آیت الله مصباح بود. قوی ترین چهره ای که در مقام تئوری و عمل از مقام معظم رهبری دفاع کرده آیت الله مصباح است. پس اگر دنبال مقابله با آقای هاشمی هستیم برویم دنبال گزینه آیت الله مصباح؛ که بهترین مقابله با آنها و بهترین دفاع از رهبری را داشته باشد. پس اگر می خواهیم وحدت کنیم برویم حول اصلح، دوم اینکه برای مبارزه با خطر برویم دنبال قوی ترین کسی که جلوی خطر ایستاده باشد.

شما قطب بندی انتخابات را چگونه می بینید؟

به نظرمن این انتخابات دو قطبی است و قطب سومی ندارد.در یک سو نیروهای حزب اللهی و ارزشی مثل آقای جلیلی و لنکرانی و به تعبیر درست تر "گفتمان مقاومت"؛ در سوی دیگر نیروهای انحراف و فتنه مثل آقای هاشمی و مشایی و به تعبیر دقیق تر"گفتمان سازش"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها